کوره آزمایشگاهی با بالاترین کیفیت
نوشته شده توسط : sara amiri

کوره های آزمایشگاهی
کوره های آزمایشگاهی بخشی از تجهیزات مورد استفاده در آزمایشگاه ها هستند. کوره های آزمایشگاهی مانند سایر کوره ها از منبع حرارتی برای گرم کردن نمونه در داخل ظرف استفاده می کنند. انتقال حرارت توسط جریان جابجایی یا گرانش اتفاق می افتد. در نوع همرفتی، هوای گرمتر باعث حرکت هوای سردتر به سمت عامل گرمایش می شود. این جریان تا زمانی ادامه می یابد که کل محفظه به دمای مطلوب برسد. اگرچه توزیع گرما به روش جریان همرفتی نسبت به نوع دیگر برای مردم آشناتر است، اما باید توجه داشت که توزیع گرما به روش همرفتی کمتر بوده و علاوه بر اتلاف انرژی، گرم شدن اتاق نیز به زمان بیشتری نیاز دارد.

برای مشاهده و اطلاع از قیمت کوره آزمایشگاهی می‌توانید به سایت فروشگاهی حکیم آزما مراجعه کنید.

انواع کوره های آزمایشگاهی
فرها بر اساس محدوده دما و حجم به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در زیر به چند مدل پرکاربرد اشاره می کنیم.

کوره جعبه ای
این کوره که به کوره خاکستر نیز معروف است، نوعی کوره آزمایشگاهی است. کوره جعبه ای اغلب در آزمایشگاه های شیمی مدرن برای تعیین مقدار مواد قابل احتراق و غیر فرار موجود در نمونه استفاده می شود. به این ترتیب نمونه برای مدت معینی در معرض دمای بالا (حدود 1100 درجه سانتیگراد) قرار می گیرد و کلیه مواد قابل احتراق و فرار موجود در نمونه به صورت گاز از کوره خارج می شود. به همین دلیل هنگام استفاده از فر جعبه ای لازم است فر در کنار هودهای آزمایشگاهی قرار گرفته و در تمام مدت استفاده از هود استفاده شود.

فر لوله ای
کوره های لوله ای اغلب برای سنتز و خالص سازی ترکیبات معدنی و گاهی سنتز آلی استفاده می شود. دلیل نامگذاری این نوع کوره ها وجود محفظه های استوانه ای است که با عناصر گرمایشی پوشیده شده اند.

شرکت حکیم آزما عرضه کننده انواع هود شیمیایی آزمایشگاهی با قیمت و کیفیت عالی است.

فر دندانپزشکی
نوع دیگری از اجاق های آزمایشگاهی، فرهای دندانپزشکی یا اجاق های دندانپزشکی هستند. به دلیل استفاده از نوع خاصی از سرامیک در روکش های دندانی، از کوره های آزمایشگاهی برای تشکیل و سفت شدن آن استفاده می شود. کنترل و دمای فر دندانپزشکی بسیار مهم است. به همین دلیل در ساخت این کوره ها از سیستم کنترل دما با دقت بالا استفاده شده است. محدوده دمایی مورد نیاز در فرهای دندانپزشکی 600 تا 1000 درجه سانتی گراد است که اغلب تا 1200 درجه سانتی گراد را پشتیبانی می کند.

اگر به دنبال خرید آون آزمایشگاهی از یک وارد کننده معتبر هستید روی لینک زیر کلیک کنید.

https://hakimazma.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87/%d8%a2%d9%88%d9%86/

 

کاربرد کوره های آزمایشگاهی
مقدار کربن موجود در سازه را اندازه گیری کنید
تولید موادی مانند کربن فعال
پخت سرامیک
خشک کردن برخی از مواد
چند واکنش انجام دهید
ریخته گری فلزات
خرید کوره آزمایشگاهی
شما می توانید از طریق سایت حکیم آزما کوره آزمایشگاهی سفارش دهید. خرید در حکیم آزما تجهیز به صورت آنلاین انجام می شود و سفارشات به تمام مناطق تهران و ایران با پیک ارسال می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید کوره آزمایشگاهی می توانید با همکاران ما در واحد فروش حکیم آزما تماس حاصل فرمایید.





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: